Dnevnikova triatlonska ekipa

ekipa za popolne začetnike in tiste z nekaj izkušnjami

… prijave v Dnevnikovo triatlonsko ekipo: triatlon@dnevnik.si 

Dnevnik amaterskega triatlonca

avtor: Mitja Mori

 

Pri prebiranju različnih člankov, ki so stalnica v mojem vsakdanu (triatlonskih seveda … ti so za dušo, vse ostalo je obveza, opp.) sem naletel na zanimiv naslov: ''Don't die TRI-ing'', ki je mogoče marsikomu smešen, a drži kot pribit. V njem se lahko najdemo prav vsi, od začetnikov, ki z napačnim pristopom potrošijo vso življenjsko energijo že v prvih nekaj mesecih ukvarjanja s triatlonom, do izkušenih, a nekoliko ostarelih vrhunskih športnikov, ki si ne priznajo da je le prišel čas, ko bo potrebno razmišljati o tem kaj, kako in na kak način trenirati, da bodo rezultati ostali na enaki ravni … z malo sreče tudi boljši … a žal manjkrat skozi leto.

 

No malo sem zašel. Letos se mi je ponudila priložnost, da prevzamem Dnevnikovo triatlonsko ekipo, v katero vabimo vse, ki se s triatlonom mogoče že nekaj časa spogledujejo, a se jim zdi da ta šport pač zahteva preveč, mogoče ne vedo, kako se sploh lotiti treninga treh disciplin hkrati, se jim zdi da to pač ni možno stlačiti v ritem sodobnega preveč zaposlenega človeka z družino, jim dopovedujejo da je to šport privilegiranih super-posameznikov … no jaz sem prvi v vrsti, ki vam bom poskušal pokazati in dokazati da zmorete … ukvarjati se s triatlonom, napredovati, uskladiti s športom vse dnevne obveznosti … in uživati življenje. Jasno, rabite voljo in odločnost … biti pripravljeni žrtvovati v prvi vrsti svoj prosti čas … a trdim, da je ukvarjanje s triatlonom prednost pred ukvarjanjem z zgolj enim športom … zakaj o tem kasneje.

 

Velikokrat, ko se pogovarjam s posamezniki, ki ne vedo s čim se ukvarjam in ki ne poznajo nobenega triatlonca, še najmanj pa da imajo triatlonca doma, opažam da je predstava o triatlonu popolnoma zgrešena. Splošna definicija gre nekako: ''To so vase zagledani posamezniki v pretesnih lycra dresih, ki se ženejo čez vse meje zdravega razuma do popolne preutrujenosti in če se da še malo čez  (če se najdete v tem opisu prosim poiščite pomoč J). Pri tem mediji nikakor ne pomagajo, saj jim je najvišji tnal triatlona Havajski Ironman, pa čeprav je vsem jasno, da je to nastop na OI (no priznam stvar okusa … a sem pristaš hitrosti in Olimpijskih iger … tudi po pol-službeni dolžnosti, opp). Pri tem v glavnem kažejo posameznike, ki kolapsirajo bodisi že med kolesarskim, sigurno pa med tekaškim nastopom, itd. Pa veste triatlon ni mišljen tako, zato obstaja tudi več razdalj v triatlonu, ki so prilagojene starosti, posameznikovim željam in ciljem, koliko časa imate da se ukvarjate s športom in koliko časa se že ukvarjate s športom in tako pridemo do različnih razdalj v triatlonu:

 

 

  • super-sprint triatlon: 200m-300m plavanja - 10 km kolesa - 2.5 km teka
  • sprint triatlon: 750 m plavanja - 20 km kolesa - 5 km teka
  • olimpijski triatlon: 1.5km plavanja - 40 km kolesarjenja - 10 km teka
  • srednji triatlon -> ITU: O2: 3km - 120km - 30km, Ironman: 1.9km - 90 km - 21.1 km
  • dolgi triatlon -> ITU: O3: 4,5km – 120km – 30km, Ironman: 3,8km – 180km – 42,2km

 

Medtem, ko zna biti zadnja različica že kar avantura, pa najprej navedene razdalje ne pomenijo nedosegljivih mej.

 

Torej triatlon sestoji iz treh športov kar nam ponuja veliko pestrost v procesu vadbe in to naredi vadbo še dodatno dinamično in prav nikoli dolgočasno. Če k temu dodamo še splošno fizično pripravljenost (core, funkcionalno vadbo, krožno vadbo, itd.) kaj hitro ugotovimo, da moramo biti pravi kuharji, da najdemo dober a enostaven recept, ki nas bo popeljal do našega prvotnega cilja … opraviti s svojim prvim triatlonom. V primeru triatlona imamo takšno pestrost vadbe, da lahko prav to izkoristimo, da bomo izboljšali fizično pripravljenost še posebej hitro in se pri tem početju kar se da izognili poškodbam in preutrujenosti, ki so velikokrat posledica monotonosti v vadbi. Vaditi triatlon 5x tedensko je bistveno lažje kot teči 5x tedensko … predvsem če ste začetnik, z nekoliko preveč kilogrami, a z ambicijami postati boljši … kaj hitro se vam lahko zgodi, da čez nekaj časa končate pri različnih specialistih za sklepe ali vezi … no pa ne mislim postavljati triatlona nad dotične športe, rad bi le poudaril njegovo prednost pred mono-športi, če jih lahko tako imenujem.

 

 

… pomembno je, da v proces vadbe vključite tudi svoje najbližje …

Ideja Dnevnikove triatlonske ekipe (DtE) je pomagati začetnikom in tistim z malo izkušnjami opraviti s svojim prvim triatlonom ali vse informacije, ki ste jih zbirali kot samouk v triatlonu urediti v smiselno celoto in vam pomagati postati boljši triatlonec in boljši športnik. Ker so triatloni od meseca novembra, ko se vadba v DtE začenja, oddaljeni še vsaj 8 mesecev (kar je popolnoma dovolj časa, če ne že nekoliko preveč za absolviranje vaše prve triatlonske izkušnje), bomo postavili vmesne cilje za tiste, ki boste to seveda želeli. Ti cilji bodo zgolj vmesne ''orientacijske točke'', za katere se ne bomo posebej pripravljali, bodo pa lep pokazatelj vašega športnega napredka. Tako bomo vsaka 2 meseca poiskali Dnevnikov športni izziv, ki se ga bomo lotili in ga tudi absolvirali J … bodisi bo to tek, hoja v hrib, interni plavalni preizkus, kolesarjenje, funkcionalna klinika … nekaj kar bo mešanica naših športnih ambicij, zabave ter doživetij … vrhunca sezone bosta pa jasno dva: triatlon v Portorožu in duatlon (tek-kolo-tek) v Čatežu, ki jih organizira domača medijska hiša Dnevnik.

 

Vem, da vse zanima kako bo trening potekal … no to bi pa tudi jaz rad vedel J … malo heca, a nekaj resnice je v tem … zakaj? Najprej moram videti kdo ste vi, ki si želite bodisi vstopiti v svet triatlona, bodisi izboljšati (mogoče polepšati J, opp.) izkušnje v svetu triatlona. Ja na začetku bom veliko spraševal: o vaših ciljih in željah, o vašem dosedanjem športnem udejstvovanju in športni zgodovini (mogoče rezultatih, če izhajate iz katerega športa), vaših morebitnih poškodbah, specifiki vašega življenja v smislu časovne razpoložljivosti, prisotnosti stresa na delovnem mestu, mogoče imate majhne otroke, imate posebnosti v načinu prehranjevanja … skratka želim čim več izvedeti o vas, da vas lahko potem lepo usmerjam in vodim skozi svet najlepšega športa na svetu … triatlona. Če povzamem ... vedeti moram s kakšno in kako ambiciozno skupino imam opravka … koliko vas je popolnih začetnikov … mogoče je kdo od vas popolni začetnik v športu … zakaj pa ne? … kakšno je razmerje moški/ženske … itd. … nato pa že lahko naredimo bolj detajlen plan. V tej anketi ali intervjuju morate biti iskreni … zakaj? … npr: da recimo ne vadite preveč … ker ste zaradi lepšega vtisa prikrojili dejstva … a dejansko se še niste resno ukvarjali s športom … morebiten rezultat: preutrujenost, poškodba … upad motivacije in navdušenja nad vadbo … in to je težja pot!

 

… vadba v skupini pod strokovnim vodstvom prinaša veliko prednosti …

Šele nato pridete na vrsto VI … z vprašanji o opremi, kaj morate biti da se lahko ukvarjate s triatlonom, kaj vse morate pojesti in predvsem česa ne smete J, kakšne čudežne vaje morate delati, in kako nenazadnje sedaj postavite življenje cele družine na glavo brez velikih posledic … in tukaj boste dobili od mene zgolj velik in prešeren NASMEH … zadeva ni tako zapletena, če se jo lotimo postopoma in upoštevamo predvsem eno besedo, ki jo imam rad in me rešuje v vseh življenjskih situacijah: ''kontinuiteta'' … ja brezveze si mislite … niti ne … ob pravilnem razumevanju le te, so rezultati na vseh področjih življenja odlični … večina jo sicer v amaterskem/rekreativnem športu razume kot: ''nujno moram na trening in nikakor ne smem imeti prostega dne, da ne bom jutri še slabši kot danes J''. Seveda bom poskrbel, da boste v pravem trenutku dobili vse potrebne informacije o opremi (plavanje, kolesarjenje, tek), o usklajevanju športnih in drugih ciljev v življenju (time management, opp.), pomembnosti zdrave prehrane v življenju športnika, dodatkov v prehrani športnika, specifiki priprave na tekmovanja (ne samo triatlonska) in o sami specifiki vadbe.

 

… za vsa vprašanja sem vedno na voljo:
 
 mitja.mori@triatlonklub-lj.si

Ker se bomo srečevali 3x tedensko je moja želja zaradi čim večje pestrosti vadbe rotirati tipe vadb. Tako bomo takoj začeli s tekom in splošno fizično pripravo, pomagali bomo posameznikom ki boste prijavljeni na LJ maraton, da boste to izkušnjo izpeljali kar se da dobro, nato bomo nadaljevali z večjo količino plavanja, ki večini začetnikov v triatlonu pomeni največje breme … osredotočili se bomo na tehniko plavanja … nadaljevali bomo s funkcionalno vadbo in spoznali boste mišice v svojem telesu, za katere še ne veste da obstajajo … šli bomo na Indoor cycling, kjer boste videli, kako se je potrebno potiti J … organizirali bomo vikend pripravljalni kamp, kjer boste v nekaj dneh svoje telo pripeljali v drugo (mogoče četrto J) dimenzijo … spomladi se bomo redno usedali na kolo in utrjevali zadnjico za specifične napore sedenja na kolesu … itd. Skozi to pot boste spoznali veliko ljudi, ki vam bodo z nasveti pomagali, da bo ta pot čim lepša in predvsem nepozabna … verjetno pa poznate rek: ''Kdor išče cilj bo ostal prazen, ko ga bo dosegel, kdor pa najde pot bo cilj vedno nosil v sebi.'' … ja od Nejca je J … in drži kot pribito.


Se vidimo na uvodnem informativnem sestanku dne 11. oktobra ob 17.30 uri v prostorih Medijske hiše Dnevnik … ste za TRIATLON?

 

… več infa o pridružitvi k Dnevnikovi triatlonski ekipi ... triatlon@dnevnik.si